Świat Zdrowie

Zamiast karać, uczą dzieci opanowania

Szkoła w Stanach Zjednoczonych zamiast w tradycyjny sposób karać problematyczne dzieci, postanowiła zapewnić im zajęcia z jogi, w trakcie których uczą się panowania nad emocjami, radzenia sobie ze złością i smutkiem, a także budują własną samoocenę. Większość tych dzieci wywodzi się z trudnego środowiska – na co dzień otoczone są przez przemoc, narkotyki, przestępczość i często tym najprostszym mechanizmem odreagowywania doznanej traumy jest atakowanie rówieśników i otoczenia.

Przeprowadzony eksperyment przyniósł niesamowite rezultaty – już po kilku miesiącach nawet najbardziej agresywne dzieci zmieniły swoje zachowanie i nastawienie – nauczyły się samodzielnie kontrolować własne emocje, zamiast reagować krzykiem i wierzganiem. Zajęcia pomogły im też w koncentracji – co przełożyło się na wyniki w nauce. Program odniósł tak wielki sukces, że wciąż się rozrasta i coraz więcej, również zwykłych szkół, postanawia iść za przykładem.

„Dzieci wiedzą, że same nad sobą panują i nikt nie musi dawać im tabletek czy na nie krzyczeć. Gdy tylko czują, że złość czy smutek w nich wzrasta – i są tego świadome – wiedzą jak sobie z tym poradzić… Dajemy im narzędzia by ujarzmiły swe emocje , a one się cieszą, że wreszcie mają kontrolę

Źródło: http://theantimedia.org/school-replaced-detention-meditation/